4 Eylül 2017 Pazartesi

CEVİZLİ SARMA

Malzemeler:
Hamur için:
125 gr tereyağı veya margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı su
1 tane yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sirke
7-8 su bardağı un( kontrollü koymak gerekir ben 7 bardak kullandım)
Hamuru açmak için: 
Buğday veya mısır nişastası 
İçi için:
250 gr ceviz(1 tepsi için)
Üzeri için:
200 gr tereyağı
Şerbeti için:
3 su bardağı şeker 
3 su bardağı su 
Bir kaç damla limon suyu
Yapılışı: Hamur için önce sıvı malzemeler karıştırılır ve un eklenerek çok özlü bir hamur yoğrulur. Hamurdan benim Masam çok büyük olmadığı için 100 gramlık bezeler alınır ben 14 tane beze çıkarttım ve bu bezeler küçük bir şekilde açılır, aralarına bolca nişasta sürülür ve bir tepsiye  aralarını streç filim  konularak üst üste konulur. Bir gece buzdolabında bekletilir eğer zamanınız yoksa 1- 2 saate bekletebilirsiniz. 
Dinlenen bezeler nişasta ile ince bir şekilde açılır ve ortadan ikiye katlanır uç kısmına ceviz için yayılır ve rulo şeklinde sarılıp  3'er parmak aralıklarla kesilir ve tepsiye dizilir. Üzerine eritip dinlendirilmiş olan tereyağı gezdirilerek dökülür. 170 derecede 1 saat kadar pişirilir. fırından çıkarılınca 10 dakika kadar kaynamış olan sıcak şerbet üzerine dökülür. Şerbetini çekince üzeri istenilen şekilde süslenir ve servis yapılır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: