4 Eylül 2017 Pazartesi

BURMA TATLISI


Malzemeler:
Hamur için:
125 gr tereyağı veya margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı su
1 tane yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sirke
7-8 su bardağı un( kontrollü koymak gerekir ben 7 bardak kullandım)
Hamuru açmak için: 
Buğday veya mısır nişastası 
İçi için:
250 gr ceviz(1 tepsi için)
Üzeri için:
200 gr tereyağı
Şerbeti için:
3 su bardağı şeker 
3 su bardağı su 
Bir kaç damla limon suyu

Yapılışı: Hamur için önce sıvı malzemeler karıştırılır ve un eklenerek çok özlü bir hamur yoğrulur. Hamurdan benim Masam çok büyük olmadığı için 100 gramlık bezeler alınır ben 14 tane beze çıkarttım ve bu bezeler küçük bir şekilde açılır, aralarına bolca nişasta sürülür ve bir tepsiye  aralarını streç filim  konularak üst üste konulur. Bir gece buzdolabında bekletilir eğer zamanınız yoksa 1- 2 saate bekletebilirsiniz. Dinlenen bezeler nişasta ile ince bir şekilde açılır ve ortadan kesilir, her iki tarafına da ceviz içi serpiştirilir ve ince oklavaya sarılıp iki tarafından büzüştürülür ve oklavadan çıkarılır ve tepsiye ortadan başlayarak dizilir. Diğer bezelere aynı işlem yapılır ve tepsideki tatlının etrafına dolanarak dizilir. Üzerine eritilip dinlendirilmiş olan tereyağı dökülür ve 170° fırında 1 saat kadar pişirilir daha sonra fırından çıkarılır ve 10 dakika kaynatılmış olan sıcak şerbeti üzerine dökülür şerbetini çekince servis yapılır afiyet olsun.

Hiç yorum yok: